Pracownia
Edukacyjno - Terapeutyczna
KLUCZ
Terapia
Ścieżka wsparcia w Pracowni KLUCZ:
I etap – pierwsze spotkanie: wywiad z rodzicem/opiekunem bez dziecka + analiza dokumentacji (1 spotkanie)
II etap – obserwacja swobodna i bezpośrednia; diagnoza funkcjonalna (1-2 spotkania)
III etap – opracowanie Indywidualnego Planu Terapeutycznego
IV etap – przedstawienie rodzicom/opiekunom Indywidualnego Planu Terapeutycznego + weryfikacja (1 spotkanie)
V etap – objęcie wsparciem terapeutycznym w formie indywidualnych zajęć bądź grupowych
VI etap – weryfikacja celów Indywidualnego Planu Terapeutycznego co 3 miesiące podcza konsultacji z rodzicem/opiekunem (1 spotkanie)
Etap V i VI trwa wymiennie do czasu zakończenia interwencji terapeutycznej i osiągnięcia zamierzonych celów w IPT.
Pracownia KLUCZ oferuje wsparcie w formie zajęć indywidualnych i grupowych.
TERAPIA INDYWIDUALNA
Podczas indywidualnych spotkań z klientem pracujemy nad deficytami wynikającymi z jego zaburzeń oraz nad realizacją celów ujętych na podstawie diagnozy funkcjonalnej.
Terapia indywidualna obejmuje także pracę na konkretnych sytuacjach problemowych, zgłoszonych przez rodzica/opiekuna i/lub klienta, np.
- redukcję zachowań agresywnych w klasie szkolnej
- wdrożenie treningu czystości
- praca nad wybiórczością pokarmową
- wprowadzenie komunikacji alternatywnej AAC
- rozwój umiejętności poznawczych
-
itp.
TERAPIA GRUPOWA
Idąc za potrzebami dzieci, młodzieży i dorosłych z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi, postanowiliśmy stworzyć trzy rodzaje terapii grupowej. Przy doborze uczestników do grupy uwzględniany jest wiek, kompetencje poznawcze oraz natężenie zachowań trudnych.
Terapia grupowa odbywa się również w oparciu o Indywidualny Plan Terapeutyczny dla każdego uczestnika, tzn. obowiązuje zakres tematyczny zajęć grupowych, ale cele są rozpisane dla każdego indywidualnie. Rodzice/opiekunowie otrzymają po pierwszym spotkaniu grupowym zakres tematyczny spotkań oraz sposoby weryfikacji osiągania indywidualnych celów w trakcie terapii grupowej.
Terapię prowadzą specjaliści przeszkoleni w danej dziedzinie.
SMAKOuczek
-
trening żywienia dla dzieci, młodzieży i dorosłych z wybiórczością żywieniową
-
liczebność grupy: 2-4 uczestników
-
prowadzący: pedagog + dietetyk
-
czas trwania: 6 miesięcy
edukakTUS
-
trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży
-
liczebność grupy: 2-4 uczestników
-
prowadzący: 2 trenerów TUS
-
czas trwania: 6 miesięcy
gAACek
-
trening komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC
-
terapia grupowa dla osób niemówiących lub komunikujących się w sposób niefunkcjonalnych (echolalia, mowa swoista, brak intencji komunikacyjnej)
-
terapia grupowa dla osób posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi systemami AAC (PECS, Mówik, gesty Makaton, książka komunikacyjna, GoTalk itp.)
-
terapia dla wszystkich, którzy chcą komunikować się, a do tej pory nie mieli takiej szansy, możliwości
-
liczebność grupy: 2-4 uczestników
-
prowadzący: 2 terapeutów AAC
-
czas trwania: 12 miesięcy
AMBULATORIUM TERAPII ZACHOWAŃ
-
forma doraźnego wsparcia terapeutycznego dla osób z silnym natężeniem zachowań trudnych, zagrażających jego bezpieczeństwu oraz otoczenia, np. zachowania agresywne
-
forma – spotkanie w gabinecie i/lub w domu klienta
-
podczas spotkań w ramach Ambulatorium udział bierze zespół terapeutyczny (np. pedagog specjalny, neurologopeda, dietetyk)
-
wizyta w ramach Ambulatorium obejmuje 3 – godzinne spotkanie z rodzicami/opiekunami i obserwację dziecka oraz opracowanie i przekazanie Programu Redukcji Zachowań Niepożądanych (prezentacja strategii pracy nad zachowaniami trudnymi)
-
po przekazaniu programu rodzice/opiekunowie ustalają harmonogram dalszych spotkań; standardowo zaleca się weryfikację programu po 1 miesiącu i ustalenie dalszych zaleceń
-
czas trwania interwencji zależy od potrzeb, oczekiwań rodziców/opiekunów
Pracownia Edukacyjno - Terapeutyczna KLUCZ
ul. Żeromskiego 10/2
65-066 Zielona Góra
793 426 389